گردو خوشه ای گرمسیری پیوندی

گردو خوشه ای از بهترین گردوهای ایران و جهان می‌باشد. گردوهایی با طعم دلپذیر و مزه خاص که وجه تمایز آن با سایر نمونه‌های ایرانی و خارجی شده است. این محصول متمایز که از درختانی متعدد و بزرگ، حتی به ارتفاع ۲۰متر به دست آمده است. گردوهای خوشه ای در درجاتی مختلف دسته‌ بندی می‌شوند. هر کدام از این درجات، قیمتی مخصوص به خودش دارد.

گردو خوشه ای گرمسیری پیوندی

گردو سبز

گردو سبز گردو سبز، به سادگی، گردویی است که قبل از رسیدن برداشت می شود گفته می شود آنها به این دلیل نامگذاری شده اند که پوست بیرونی در زمان برداشت، سبز تند، مانند لیمو، با لکه های ریز و سفید دارد در اواخر فصل شهریور، پوست رنگ پریده و زرد می شود، که نشان می دهد گردو داخل آن بالغ شده است. گردو سبز را می توان گردوی مرطوب نیز نامید، شاید به این دلیل که گردو رشد نیافته و داخل آن هنوز شکل نگرفته و کاملاً سفت نشده است. مغز گردو به صورت چسبناک، شربتی و پر آب است. هنگام استفاده از گردو سبز، توجه داشته باشید که آب پوست سبز آن ممکن است دست شما را رنگ کند باعث ایجاد لکه های تیره شود، بنابراین حتما از دستکش و پیش بند یا سایر لباس های محافظ استفاده کنید. گردو سبز یک محصول زود برداشت است که قرن ها قبل از بلوغ در ایتالیا و فرانسه و اخیراً در امتداد خط ساحلی کالیفرنیا برداشت می شود.

جایی که آب و هوای گرم و خشک برای کاشت گردو ایده آل است. معمولاً می توان آنها را در حدود ماه های اردیبهشت و خرداد برداشت کرد، البته باید اطمینان حاصل کردن از این که به اندازه کافی زود برداشت شده اند تا پوسته سخت مغز شروع به سفت شدن نکند. به طور سنتی، گردو سبز در ۲۴ ژوئن ( ۴ مرداد ) برداشت می شود.

اگرچه گردوهای نارس طعم گردوی بالغ را ندارند، اما یکی از مزایای اصلی گردو سبز این است که فوق‌العاده معطر هستند و طعم تند و تلخی دارند. در حالی که این باعث نمی شود آنها برای مصرف خام مناسب باشند، اما آنها را به یک ماده منحصر به فرد در انواع دستور العمل های پخت سنتی در اروپا تبدیل کرده است و زمانی که مصرف کنندگان مدرن شروع به آزمایش این خشکبار کرده اند می توان ادعا کرد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

گردو فرنت

گردو فرنت همه چیز در مورد‌ نهال ‌گردو فرنت: با توجه به نیاز بازار و همچنین پیشرفت علم و آگاهی باغداران در زمینه بهره برداری از نهال ها ، یکی از انواع نهال های جدید و تجاری، نهال گردو فرنت می باشد. این نهال گردو دارای اصالت فرانسوی است که به دلیل همگونی با شرایط آب و هوایی و اقلیمی در کشور ما نیز، از رشد مطلوب و ایده آلی برخوردار است. عملکرد گردو در نهال گردو‌فرنت بسیار منحصر بفرد و قابل توجه خواهد بود. از مشخصات گردو در این نهال می توان به گرد بودن، درشت بودن، برخورداری از مغز سفید و خوش طعم و همچنین پوست کاغذی بودن آنها اشاره نمود. خصوصیات گردو در این نهال موجب شده است که باغداران تمایل بسیاری به خرید این واریته داشته باشند. اما عملکرد نهال گردو‌فرنت با در نظر گرفتن برخی از شرایط اقلیمی و محیطی متفاوت خواهد بود. تاثیرات این تفاوت بر روی میزان باردهی درخت گردو کاملا مشهود می باشد. اما همانطور که گفته شد هر کدام از نهالها از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار هستند.

خصوصیات نهال گردو فرنت : یکی از مهمترین مشخصات نهال گردو‌فرنت، مقاومت بسیار بالای این درخت است. این نهال ها از جمله نهال های مقاوم به سرمای بهاره و همچنین مقاوم به بسیاری از آفات و بیماری ها ( مانند بیماری بلایت گردو) هستند. این نهال دیرگل و پربار می باشند. از این جهت صرفه ی اقتصادی چشمگیری را برای باغداران در پی خواهند داشت. گل دهی در این نهال ها اغلب از اواخر فروردین آغاز می شود که زمان طولانی می باشد و این مورد نشان دهنده ی دیرگل بودن این محصول است. یکی دیگر از مشخصات درخت گردو فرنت زود بازدهی آن خواهد بود. ارتفاع نهال گردو‌فرنت نیمه کوتاه می باشد. به نوعی می توان گفت که ارتفاع درخت گردو فرنت به میزانی است که به راحتی می توان اقدام به برداشت محصول نمود.

شرایط محیط کاشت : در نظر گرفتن شرایط مناسب برای نحوه کاشت، داشت نهال گردو‌فرنت تاثیرات بسیار زیادی بر روی میزان باردهی گردو خواهد داشت. نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو، زمانی مناسب و ایده آل خواهد بود که از شرایط اقلیمی و محیطی مطلوبی برخوردار باشد. خاک های لومی و شنی می توانند بهترین گزینه برای رشد مطلوب این نهال ها باشند.

ریشه های نهال ‌گردو فرنت به صورت گسترده رشد می نماید. از این رو در نظر گرفتن عمق مناسب در نحوه ای کاشت ، داشت گردو تاثیرات بسزایی خواهد داشت. از موارد قابل توجه دیگر در نظر گرفتن فواصل کاشت نهال گردو ‌فرنت خواهد بود. با تکیه به تجربه و علم فراوان در نظر گرفتن فواصل ۷×۷ و یا ۸×۸ می تواند بهترین فاصله گذاری باشد. این فاصله گذاری مناسب تاثیرات چشمگیری بر روی هرس درخت گردو نیز خواهند داشت. هرس این درختان اغلب در اسفند و فروردین ماه صورت می گیرد. استفاده از گرده افشان فرنور نیز می تواند در نحوه ای میزان باردهی نهال ‌گردو ‌فرنت بسیار موثر باشد.

گردو فرانکت

گردو فرانکت نهال گردو فرانکوت در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی توسط یک پیرمرد فرانسوی کشف شد.آن دارای پوستی نازک بوده و کیفیتی بالا می باشد.میزان تولید آن از پدرو و چلندر بهتر تر می باشد. کیفیت مرغوب و سفیدی مغز و عملکرد بالا و خوب گردو به عنوان یکی از ارقام خوب گردو در قسمت های مرکزی کالیفرنیا شناخته شده است. یکی از عیب های این رقم حساسیت بالایی به بیماری بلایت دارد. گردو فرانکت به دلیل اینکه رقم گرده زایی ندارد تمامی گل های ان بارور نمی گردد گردو فراکت از سال ششم به بعد اقتصادی می شود و در باغات به عنوان گرده زا استفاده می کنند. به ازای ۲۰ عدد گردو چندلر یک عدد گردو فرانکت بعنوان گرده زا استفاده می کنند.

کارایی : ۱۴۰۰ ای ۱۲۰۰ متر از سطح دریا فاصله کاشت :۷*۸ اندازه گردو : MM۴۳ وزن میوه :۱۱.۵ گرم تحمل خشکی :متحمل عمر اقتصادی بیش از ۱۰۰ سال مدت ابیاری:۲۰ لیتر در ۲۰ روز نهال گردو فرانکت یکی از درختان ارزشمندی است که اکثر باغبانان کاشتند. با این حال ، باید توجه داشت که صرف علاقه به پرورش نهال گردو یا ارزش آنها نمی تواند زمینه را برای کاشت چنین محصولی فراهم کند ، زیرا نهال گردو نیاز به توجه و دقت ویژه ای دارد که باید رعایت شود. یکی از نکات اصلی قبل از ایجاد نهال های گردوی فرانکت توجه به نژادهای مختلف است، انواع مختلفی از گردو وجود دارد که هر یک از مشخصات و ویژگی های آن متفاوت است و نیاز به شرایط سازگار برای کاشت و رشد دارد.

زیرا برخی از واریته ها دیر شکوفا می شوند و برای مناطق سردتر مناسب هستند ، در حالی که برخی از انواع زودتر شکوفا می شوند و باید از آنها در برابر بهار سرد محافظت شوند. یا بعضی از نژادها خوب هستند و عملکرد و بازده بسیار خوبی دارند اما برخی از ارقام عملکرد کمتری دارند ، بنابراین باغداران قبل از خرید نهال گردو فرانکت و سپس خرید صحیح نهال گردو فرانکت باید اطلاعات مفیدی در مورد انواع گردو بدست آورند. … لازم به ذکر است که نهال های گردو فرانکت در تابستان و زمستان به گرما و سرما بسیار حساس هستند ، بنابراین ، در طول خواب زمستانی ، درخت می تواند تا -۱۱ درجه سانتیگراد مقاومت کند ، اما سرمای شدید بهار است. به شاخه ها و ریشه های نهال آسیب جدی می زند ، برخی از نهال های گردو نیز می توانند در اثر سرمای پاییز آسیب ببینند.

به عنوان مثال ، ما به یکی از گونه های گردو روی آورده و خصوصیات آن را بررسی می کنیم. گردو فرانکت یکی از انواع گردو است که در فرانسه کشت می شود. این نژاد گونه ای بسیار قدیمی و شناخته شده است. مشخصات نهال گردو فرانکت: گردو فرانکت یکی از قوی ترین انواع نهال گردو است و مشخص ترین ویژگی آن مقاومت زیاد در برابر سرما است ، بنابراین کاشت آن در مناطق سردسیر گزینه بسیار خوبی است. ویژگی دیگر نهال گردوی فرانکت عرض شاخ و برگ آن است ، بنابراین هنگام کاشت نهال گردو باید فضای زیادی را در نظر گرفت.

گردو فرانکت یکی از انواع زودبازده اما دیرگل است که باعث می شود از بهار سرد در امان بماند. همانطور که گفته شد ، درختان گردو در تابستان و زمستان به گرما و سرما بسیار حساس هستند و توجه به شرایط آب و هوایی به رشد مثبت نهال کمک می کند. لطفا توجه داشته باشید که برخی از سنگها در اثر نور خورشید آسیب می بینند. اما نهال های گردوی فرانکت مقاومت خوبی در برابر نور خورشید نیز دارند. گردو فرانکت خود بارور است و معمولاً از سال چهارم یا پنجم میوه می دهد و از سال ششم سودآور می شود. صحبت از میزان کار این نوع نژاد ، باید توجه داشت که این یک نوع بسیار با کیفیت و دارای مغز سفید و خوش طعم است. شناخته شده است که گردوی فرانکت ۱۰۰ سال عمر مفید دارد ، اما این نژاد را می توان در انواع اقتصادی طبقه بندی کرد ، اگرچه این شاخص بازار فروش خوبی دارد. گردوی فرانکت پوستی نازک دارد و عملکرد آن به طور کلی از پدرو و چندلر بیشتر است.

چنین عملکرد خوبی باعث شده تا این نژاد به طور گسترده ای در جهان شناخته شود.تنها عیب نهال های گردوی فرانکت این است که مقاومت زیادی در برابر بیماری دیررس که بیماری شایع درختان گردو است، ندارند. از کاشت تا برداشت نهال گردو فرانکت: شرایط آب و هوایی و آب و هوایی بر رشد طبیعی درخت گردو تأثیر می گذارد. آب و هوای مناسب برای درختان گردو اغلب متوسط تا مرطوب و خشک است. جالب است بدانید که کیفیت مغز گردو تا حد زیادی به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. اگرچه برای گردو از محیط زیست نام برده شد ، یعنی درخت گردو پس از دوره کاشت با آب و هوای اطراف سازگار است ، اما با وجود چنین ویژگی هایی ، هنگام رشد نهال گردو ، باید سرمای زمستان را در نظر گرفت فرانکت در نظر بگیرید.

وقتی پوست گردو ترک خورد ، می توانید آن را برداشت کنید. برداشت زود هنگام کیفیت محصول شما را کاهش می دهد. البته باید توجه داشت همانطور که برداشت زود هنگام گردو منجر به کیفیت پایین هسته می شود ، برداشت دیر هنگام گردو نیز باعث می شود در چنین شرایطی علاوه بر تیره شدن مغز گردو ، میزان پروتئین – کربوهیدرات و چربی مغز آن نیز کاهش می یابد. پس از برداشت ، گردوها پوست گرفته و خشک می شوند و محصول نهایی برای فروش به بازار ارسال می شود. البته قیمت گردوی خشک و مرطوب متفاوت است در حالی که گردوی خشک گرانتر است میوه های نهال گردو فرانکت پوستی بسیار نازک و با کیفیت دارد. در مقایسه با نهال گردو ، پدرو و چندلر عملکرد بیشتری دارند. مهره پیوندی فرانکت از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای هسته سفید است. این نهال عملکرد بالایی دارد و خوب است ، به همین دلیل به عنوان یکی از نهال های خوب گردو در کالیفرنیای مرکزی شناخته می شود. این رقم بسیار حساس به بیماری اواخر بیماری است. همه گلها بارور نیستند زیرا حاوی گرده نیستند. نهال این گردو از سال ششم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.. دسته بندی ارقام نهال گردو عبارت است از : • ارقام نهال گردو • ارقام نهال آلبالو • ارقام نهال آلو • ارقام نهال گوجه سبز • ارقام انجیرر • ارقام نهال انگور • ارقام نهال بادام • ارقام نهال به • ارقام نهال پسته • ارقام نهال توت • ارقام نهال خرمالو • ارقام نهال زردآلو • ارقام نهال سیب • ارقام نهال شلیل • ارقام نهال گلابی • ارقام نهال گیلاس • ارقام نهال هلو • ارقام نهال کمیاب خرید نهال به صورت حضوری و غیر حضوری و بدون واسطه صورت می پذیرد. این نهالستان طرف قرارداد با پایانه اتوبوس رانی جهت انتقال نهال با سریع ترین زمان ممکن به تمام نقاط ایران مشتریان عزیز نگران بعد مسافت و خشک شدن و خطای نهال نباشید زیرا ما ابتدا روز ارسال را با شما هماهنگ نموده سپس همکاران ما نهال مورد نظر شما را پس از هرس ریشه و ضدعفونی در اولین فرصت به مقصد ارسال می نمایند.

گردو روسی

گردو روسی یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام کاشت نهال گردو روسی مورد توجه قرار گیرد، حفظ فاصله صحیح بین دو درخت است ، زیرا این نوع نهال همانطور که قبلاً نیز ذکر شد، دارای تنوع زیادی در شاخ و برگ گیاهان است. همچنین توصیه می شود خاک های سبک و آهکی را برای کاشت انتخاب کنید تا عملکرد گردوی فرانکت به درستی انجام شود.

خاک سخت باعث پوسیدگی ریشه های درخت گردو می شود. توجه به تغذیه و هرس درختان گردو نیز بسیار مهم است، معمولاً پس از برداشت می توان هرس را انجام داد. در مورد آبیاری باید توجه داشت که اگر منطقه شما محصور در خشکی است، باید میزان آبیاری نهال را افزایش دهید. همانطور که گفته شد، گردوی روسی ۱۰۰ ساله است، اما آنچه به افزایش عمر مفید نهال کمک می کند، نکات مهم از کاشت تا برداشت است. گردوی روسی دیر شکوفه می زند اما زود برداشت می کند، اما زمان مناسب برداشت به منطقه شما بستگی دارد.

شیرینی با گردو

شیرینی با گردو مراکزی مطمئن برای خریدی کامل و آسان، همیشه دغدغه بسیاری بوده است. امروزه ایده فروشگاه‌های اینترنتی، نه تنها مورد توجه بسیاری قرار گرفته، بلکه تمام نیازهای یک خرید امن، راحت و کامل برطرف کرده است. خرید شیرینی با گردو برای رسیدن به بهترین نتیجه خرید، در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم شده است. در این فروشگاهها امکانات زیادی برای مشتریان در نظر گرفته شده است. برای انتخاب گردو هدف، می توان کیفیت مورد نظر، قیمت مناسب و وزن مورد نیاز تعیین کرد.

برخی از این فروشندگان با عکسهایی از محصول، دقت خرید شما را افزایش می‌دهند. خرید عمده، خرید آنلاین و فوری و ارسال به تمام نقاط ایران از دیگر امکانات این فروشگاه‌ها می‌باشد. قیمت گردو تویسرکان، گردو تویسرکان ارزان، قیمت عمده گردو تویسرکان، قیمت جهانی گردو تویسرکان با جزئیات در این فروشگاه‌ها مشخص شده است. برخی از این فروشگاه‌ها به صادرات گردو تویسرکان توجه داشته‌اند و شرایط مناسبی برای صادرات آن در نظر گرفته‌اند. تجربه خرید گردوی تویسرکان از این فروشگاه‌ها برای شما لذت‌بخش خواهد بود!

گردو تری گلیسیرید

گردو تری گلیسیرید هیچ کدام از گردو ها تری گلیسیرید پوچ نیست و برخلاف گردوهای خوشه ای تمام گردو ها پر مغز و سالم می باشد. اندازه درخت پایه کوتاه می باشد که مانند چتری وسیع با ارتفاع کم که سبب افزایش باردهی گردو و از طرف دیگر چیدن گردو بسیار ساده است. گردو ژنوتیپ برتر رویال گردو از مقاومت بالایی به انواع بیماری ها و آفات دارد. مقاومت بسیار زیادی در مقایسه با گردوهای دیگر تحمل خشکی بالایی در این گردو دیده می شود در مناطق خشک و کم آب درختان ای نژاد رشد کندی پیدا می کنند و خشک نمی شوند. گردو ژنوتیپ برتر رویال پوست نازکی دارد و مغز گردو به راحتی از پوسته جدا می شود.

درختان گردو از سال اول به بار می نشیند. از ویژگی های بارز گردو ژنوتیپ برتر رویال دیر گل بودن ان است. گردو ژنوتیپ برتر رویال مانند گردو چندلر ۲۵ روز دیرتر از سایر گردوها گل باز میکند در واقع برای مناطقی که سرمای بهاره دارد گردو ژنوتیپ برتر رویال بهترین رقم می باشد. میزان باردهی گردو ژنوتیپ برتر رویال در ۵ سالگی هکتاری به ۱۵ تن می رسد. در واقع ۲برابر گردو های خارجی. گردو ژنوتیپ برتر رویال در سردترین منطقه کشور مانند آذربایجان ؛ کردستان ؛ مشهد ؛ خرم آباد ؛لرستان و … قابل کشت می باشد. گردو ژنوتیپ برتر رویال در باغ شخصی مهندس آرمین قاسمی در آذربایجان غربی برای اولین بار تولید گردیده است. و به نام مهندس آرمین قاسمی ثبت گردیده است. و همچنین در سال ۱۳۹۰ مقام کشوری گردو کار نمونه را به نام خود ثبت گردیده است. نمونه کار : از پروژه ی احداثی گردو که مقام اول باغ نمونه کشوری را به خود ثبت گردیده توجه داشته باشید که این رقم به نام آرمین قاسمی ثبت گردیده است است

. می توان اشاره کرد باغداران عزیز می توانند قبل از خرید خود اقدام به بازدید باغ نمونه کشوری که از نهالهای ژنوتیپ رویال قاسمی می باشد و اقدام به خرید نهال خود نمایند. مفتخریم که این رقم ثبت شده که توسط جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به عنوان باغ گردو نمونه کشوری ثبت گردیده است. توانسته ایم در راستای پیشرفت کشور قامی برداشته باشیم . توجه داشته باشید که این رقم به نام ارمین قاسمی ثبت گردیده است در غیر این صورت به رقم فوق شامل نمی شود.

گردو خواص بسیاری دارد و برای کودکان در سن رشد گردو بسیار مهم است ، بنابراین به خانواده ها توصیه می شود که به بچه های خود گردو بدهند. اگر باغبان هستید یا باغ سبزی دارید می توانید با خرید نهال گردو از نهال رویال از این ماده مغذی استفاده کنید. یکی از انواع نهال گردو، نهال گردوی بذر بوش است. برای پرورش نهال های گردوی بوته ای، ابتدا باید در مورد آن بدانید. افرادی که می خواهند نهال گردو بخرند باید بدانند که این نهال ها بومی آسیای غربی و هیمالیا هستند. این نهال ها از شش نوع مختلف هستند. اگر یکی از بهترین میوه های خشک را می خواهید، می توانید با خرید نهال گردو آن را تهیه کنید. زیرا این میوه در میان میوه های خشک از ارزش بالایی برخوردار است. علاوه بر این، رویال نهال، با ارزش ذخیره سازی و صادراتی پایین، ویژگی مهم دیگری است که هنگام خرید نهال گردو از رویال نهال است. برگهای این درخت گردو نیز ترکیبی از برگهای بزرگ در کنار برگهای منفرد است که زیبایی خاصی به آن می بخشد. خرید نهال بوته گردو به شما کمک می کند درخت خود را رشد دهید. نهال این نهال ها به طور عمده در کلاله ۱-۳ روز پس از گرده افشانی جوانه می زنند. این نهال های گردو معمولاً ۴ گل ماده دارند. کاشت نهال گردو خوشه ای به شما امکان می دهد از بسیاری از ویژگی های آن نهایت استفاده را ببرید و از این میوه مقوی لذت ببرید. در این نهال های گردو ، گلهای نر در حالت سیالیت و تعلیق قرار دارند و در تابستان جوانه های ماده آنها متفاوت است.

گردو چربی دارد

گردو چربی دارد وقتی صحبت از حقایق و فواید تغذیه ای به میان می‌آید، متوجه خواهید شد که گردو سبز مانند سایر آجیل ها ، دارای خواص ذاتی است. در یک وعده گردو، معمولاً می توانید خواص غذایی زیر را انتظار داشته باشید: کالری: ۱۸۵ چربی: ۴ گرم پروتئین: ۴ گرم کربوهیدرات: ۴ گرم فیبر: ۲ گرم شکر: کمتر از ۱ گرم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.