کیک هویج موز و گردو

درست کردن کیک هویج موز و گردو:

کیک هویچ موز وگردو یکی از کیک های مقوی و خوشمزس که در طول روز با یک نوشیدنی داغ یا انواع آب میوه خیلی می چسبه یا به عنوان یک عصرانه دلچسب سرو شود.

کیک های زیادی در سراسر جهان وجود دارد که یکی از آنان را می توان به کیک هویج و گردو اشاره کرد که از طرز تهیه های مختلفی پخته می شود که یکی از روش های آن می توان به دستور زیر اشاره کرد:

طرز تهیه کیک هویچ موز و گردو:

مرحله اول:

هویج ها را شسته و رنده می کنیم و در داخل پیاله تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و وانیل و شکر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم:

با استفاده از همزن برقی آن را به مدتی که مایع مورد نظر به رنگ کرم و کش بیاد هم می زنیم و در آخر روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و دوباره آن را در مدت 1 دقیقه با دور کند هم می زنیم.

مرحله سوم:

بکینگ پودر و دارچین و به مقدار دلخواه وانیل را به آرد اضافه می کنیم و آن را در مایع الک می کنیم.

مرحله چهارم:

هویج و گردو را به صورت نگینی خورد میکنیم و همراه موز های خورد شده نگینی یا ورقه ای آرام آرام به مواد اضافه می کنیم و در جهت ساعت هم میزنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله پنجم:

زمانی که مایع کامل یکدست شد آن را در داخل قالب مورد نظر می ریزیم و در داخل فر که قبلا با دمای با درجه 175 سانتی گراد گرم شده قرار می دهید.

مرحله ششم:

وقتی کیک کامل پخت آن را از فر خارج می کنیم و روی آن را با موز و گردو تزئین میکنیم.

کیک هویج موز و گردو

گردو صبحانه

گردو صبحانه خواص گردو در صبحانه :

اگر بخواهید وزن خود را به حالت ایده آل برسانید می توانید با خوردن چند عدد گردو در روز این کار را بدرستی انجام بدهید. اگر بصورت ناشتا از گردو استفاده کنید می توانید معده خود را با گردو پر کرده و احساس سیری کنید. وقتی از گردو بصورت ناشتا استفاده می کنید بدلیل خواصی که دارد می تواند برای پاکسازی کبد فوق العاده باشدمغز گردو سرشار از ویتامین B و اسیدفولیک است که نباید از وعده صبحانه حذف شود.

گردو میوه های سنگی تک دانه ای است که از درخت گردو رشد می کند. گردو منبع خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است و ممکن است سلامت قلب و استخوان ها را تقویت کرده و از جمله مزایای دیگر در مدیریت وزن است. گردو همچنین منبع خوبی از منگنز ،مس ،منیزیم ،فسفر ،ویتامین B6 ،اهن ،آنها از نظر چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار غنی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

فواید خوردن گردو در صبحانه، بسیار چشم‌گیر است و برای عموم مردم، خوردن صبحانه از اهمیت ویژه و جایگاه خاصی برخوردار است به همین دلیل همیشه سعی دارند تا بهترین وعده‌ها را در آن بگنجانند تا هم ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند و هم کودکان از آن لذت ببرند. شما می‌توانید خوردن حداقل ۲ تا ۴ گردو را در صبح ناشتا، را در برنامه غذایی خود حتما قرار دهید. مثلا می‌ توانید از اضافه کردن گردو در آبمیوه مورد علاقه خود گرفته تا پنکیک و نون و پنیر ساده‌ای که صبح‌ ها میل می‌کنید، در وعده صبحانه خود لذت ببرید. پس مطمئن باشید که راه‌های زیادی وجود دارد تا شما بتوانید از گردو که هم انرژی بالایی دارد و هم بسیار مقوی است در صبحانه خود استفاده نمایید.

مغز گردویک نوع خشکبار مغذی محسوب می شود که با جدا شدن پوست سخت گردو قابل مصرف می باشد. مغز گردو به نام غذای مغز معروف است، چرا که منشا امگا 3 است که سبب عملکرد بهتر مغز می شود. گردو با دو پوسته، یکی نرم و سبز رنگ که به تدریج خشک می گردد و از بین می رود و دیگری سخت و چوبی است. مغز گردوسرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها است.

گردو مناطق گرمسیری

گردو مناطق گرمسیری

گردو یکی از محبوب ترین آجیل های درختی و از خوراکی های بسیار سالم و مغذی است که به صورت خشک و تازه مصرف می شوددرخت گردو جز درختانی است که اغلب در مناطق سردسیر رشد می‌کند. با این حال رقم گردو گرمسیری یک نهال گردو مقاوم به گرما، است که در مناطقی با درجه هوای بالاتر رشد می‌کند. گردوی گرمسیری، همچنین نسبت به بیماری‌ها و آفات معمول که به نهال گردو حمله می‌کنند، مقاوم‌تر است و بدین ترتیب کشت آن از نظر اقتصادی هم بسیار مناسب و سودآور می باشد.

ویژگی‌ های درختان گردوی گرمسیری، سبب شده است تا این نوع نهال متقاضیان زیادی داشته باشد. به طور مثال باردهی این نوع درخت معمولا بسیار زیاد است.

مغز گردو گرمسیری، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این مغز دارای چربی فراوان و مقادیر زیادی پروتئین است که ارزش آن را دوچندان می‌کند. این مغز به رنگ قهوه‌ای بوده و به راحتی از پوسته خود جدا می‌شود و حالت سوزنی ندارد. به دلیل برخورداری از این ویژگی‌ها، می‌توان مغز این گردو را جزو محبوب‌ترین مغزها در انواع ارقام دانست.

گردوی چندلر مقاومت بسیار بالایی نسبت به سرما دارد و به دلیل کیفیت بالای مغز آن از ارزش زیادی برخوردار است. این رقم از ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا پرورش می‌یابد. رقمی دیرگل است که گلدهی آن با سرمای دیرهنگام بهاره همراه نمی‌شود. گردوی چندلر به دلیل این‌که در شاخه‌های جانبی باردهی دارد یکی از ارقام پربازده به حساب می‌آید. این گردو، دیررس با عملکرد بالا و میوه‌های تقریباً بیضی شکل می‌باشد.

گردو محلی

گردو محلی گردو محلی یکی از محبوب ترین خوراکی ها در بین ایرانیان و حتی 99 درصد افراد دنیا می باشد و میتوان علاوه بر اینکه آن را به طور مستقیم و پس از شکستن گردون استفاده کرد آن آن برای طعم و مزه دادن به انواع دیگر غذاها بهره برد. یکی از بهترین گردو ها در داخل ایران گردوی محلی پوست کاغذی و مرغوب است که علاوه بر طعم لذیذ و تازه شکستن و جدا کردن مغز آن بسیار راحت است. گردوی محلی اصطلاحا به گردو های غیرخوشه ای و غیرخارجی گفته میشود که در داخل ایران تولید شده و به گردوهای قدیمی و محلی معروف است.گردو میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد و در غذاهای ایرانی نقش مهمی را ایفا می کند.

گردوی محلی دارای مغز گردو سفید است که از لحاظ ظاهر زیباترین نوع مغز گردو محسوب می شود. اغلب مغز گردو سفید را در صبحانه با پنیر میل می شود. از نظر قیمت این نوع مغز گردو محلی از دیگر مغزها گران تر است. به سبب این که اکثر افراد فکر می کنند که هر چقد گردو سفیدتر باشد بهتر است در صورتی که باید به چربی و تازگی، اندازه گردو و طعم و بوی آن بیشتر اهمیت داده شود. به دلیل این که مغز گردو طرفداران بیشتری دارد و در بین مغزها بسیار محبوب است اغلب گران تر از دیگر مغز گردوها می باشد.

انواع گردوی های ایرانی و خارجی را میتوان در بازار تهیه کرد، اما اگر مقایسه ای بین دو گردوی محلی ایرانی و گردوی محلی خارجی انجام شود تفاوت آنها را میتوان در قیمت و همچنین طعم و مزه آنها یافت. گردوی خارجی نیز دارای قیمتی کمتر از گردو های محلی است و به دنبال آن نیز طعم و کیفیت گردوی محلی ایرانی بسیار بهتر از نمونه های خارجی است. گردوهای محلی خود دارای انواع مختلفی می باشد که بیشترین تفاوت آن در نوع پوست آنها می باشد و به دو دسته گردوی پوست کاغذی و گردوی معمولی قابل تقسیم است. استفاده از گردوی پوست کاغذی راحت تر و آسان تر می باشد و همچنین شکستن آن بسیار راحت بوده و به راحتی میتوان مغز آن را از پوست جدا کرد.

گردو لهستانی

گردو لهستانی با وجود این که ایران از تولید کنندگان بزرگ گردو در ایران است انواع گردو های خارجی نیز در بازار های ایران خرید و فروش می شود گردو های وارداتی خارجی در مقایسه با گردو های تولید داخل قیمت مناسب و ارزان تری دارند به همین دلیل مردم تمایل زیادی به خرید آن ها دارند از دیگر مزیت های گردو خارجی پوسته ی نازک آن ها است گردو های ایرانی معمولا دارای پوسته ی سنگی هستند که خارج کردن مغز از آن ها کمی سخت است اما گردو های خارجی پوست نازکتری دارند و براحتی شکسته می شوند بسیاری از گردو های خارجی ارزش تغذیه ای برابری با گردو های ایرانی دارند از جمله گردو های وارداتی بسیار پر فروش و مرغوب گردوی لهستانی است بسیاری از مردم ایران گردو لهستانی را مرغوب ترین گردوی خارجی می دانند گردو لهستانی مغز سفید و پری دارد و پوسته ی چوبی آن نازک استگردو یکی ازبهترین و مغوی ترین میوه هایی است که فقط مغز آن قابل خوردن است.

چند سالی است که گردوهای خارجی در بازار ایران مشاهده می‌شود. قیمت گردو لهستانی ارزان‌تر از گردوهای ایرانی است و یکدست تر و یک اندازه تر و سفیدتر نیز هستند اما از نظر مزه و خوش خوراکی و تازگی و چرب بودن آن‌ها قابل قیاس با گردوی ایرانی نیستند.

پوست چوبیِ گردو خارجی قهوه‌ای روشن است.

گردو ضد سرما

گردو ضد سرما گردو ضد سرما (سردسیری) دیرگل است و در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت گل می‌دهد. نهال های ضد سرما دیرگل هستند می‌توانند به سرما مقاوم باشند، مخصوصا در سرمای بهاره که باعث سرمازدگی و ریزش گل‌ها می‌شوند. در مناطق سردسیری هر نهالی را نمی‌توان کاشت و باید نهال‌هایی سازگار با شرایط اقلیمی‌ این مناطق انتخاب شود. مناطقی که ارتفاعی بیش از ۱۳۰۰ متر دارند جزو مناطق کوهستانی و سردسیر هستند و این مناطق با سرمای بهاره روبرو هستند.

گردو مقاوم به سرما؛

می‌ تواند سرماهای پیش بینی نشده در فصل پاییز و سرماهای طولانی تا ابتدای فصل بهار را تحمل کند و همچنان محصولاتی با کیفیت را ارائه دهد.

گردو مقاوم به سرما در هر انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام متناسب با شرایط جغرافیایی خاصی رشد پیدا می کند.

یکی از مهم ترین انواع گردو ،گردوی سردسیری است گردوی مقاوم به سرما.

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیری ؛

نهال گردو فرنور در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر می‌توانید نهال گردو فرنور را بکارید. نهال گردو فرنور، فرانسوی است و در برابر بیماری‌هایی مانند بلایت و کرم، مقاومت بالایی دارد. دیرگل بودن نهال گردو فرنور، دلیلی است تا از سرمای بهاره در امان باشد. این نهال نسبتا پاکوتاه است و به همین علت عملیات هرس و سمپاشی روی آن راحت انجام می‌شود.

گردو ضد التهاب

گردو ضد التهاب سطوح پایین التهاب نیز نقش مهمی در ایجاد بیماری‌های مزمن از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های عصبی دارد. با انتخاب یک رژیم غذایی سالم و طیف گسترده‌ای از مواد غذایی و استفاده از گردو که سرشار از آنتی اکسیدان است می‌توانید تا حد ممکن التهاب را در بدن کاهش دهید.گردو دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت، آسم و اگزما را کاهش می‌دهد.

گردو از بقیه آجیل‌ها متمایز است زیرا بیشترین مقدار اسید آلفا لینولئیک (ALA) در گردو، اسید چرب امگا 3 است که دارای اثرات ضدالتهابی قوی است. گردو همچنین منبع غنی ویتامین‌های ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان‌ها است ازجمله ویتامین E و سایر مواد مغذی گیاهی مانند اسیدهای فنولیک، تانن ها و فلاونوئیدها.

درحالی‌که تحقیقات زیادی در مورد گردو و نشانگرهای التهابی انجام‌نشده است، یک مطالعه اخیر نشان داده که خوردن روزانه گردو، میزان چندین شاخص التهابی را کاهش می‌دهد.” او می‌افزاید، البته تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا این فواید سلامتی تائید شود، اما چرا مصرف گردو را افزایش ندهید؟ به‌عنوان ترکیب‌های جدیدتر غذایی می‌توانید گردو را با بادام، آلبالو خشک و تکه‌های کوچک شکلات برای یک میان وعده فوق‌العاده ضدالتهاب ترکیب کنید.

مصرف روزانه آن می‌تواند به بدن برای دفع اختلالات تنفسی کمک کند.

100 300 گرم گردو چند عدد است

100 300 گرم گردو چند عدد است هر کیلو گردو: با پوست سبز شامل 15 تا 17 عدد

با پوست چوبی خیس شامل 50 تا 60 عدد

با پوست چوبی خشک‌شده شامل 90 تا 100 عدد گردو است.

وزن 1 عدد گردو بستگی زیادی به نوع گردو و کوچک و بزرگ بودن آن دارد، اما به طور تقریبی می گویند هر 1 کیلوگرم گردو برابر است با 90-100 عدد گردو که وزن تقریبی 1 عدد گردو تقریبا 10-12 گرم می شود.

تعداد گردو به پری مغز، وزن پوست و به طور کلی به نژاد گردو بستگی دارد.

هر یک کیلو بین 40 تا 50 گردو داشته باشد. معمولا گردوی پوست چوبی و خشک‌شده شامل 90 تا 100 عدد گردو است در نتیجه ۱۰۰ گرم گردو ۴ عدد است و ۳۰۰ گرم گردو ۱۲ عدد است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.