قیمت گردو کیلویی عمده

گردو انواع مختلفی دارد و هر یک از آن ها حاوی مزایای بسیاری هستند. گردو در شهرهای مختلفی کشت و تولید می شود. گردو را می توانید در بازار به شکل با پوست و بدون پوست خریداری نمایید. البته ناگفته نماند که جنس گردو و نوع بسته بندی و فله ای و یا عمده در قیمت گذاری گردو تاثیر زیادی دارد .

در بیشتر فروشگاها قیمت گردو کیلویی می باشد .برای خرید اینترنتی گردو عمده و ارزان می توانید به سایت فروش تنقلات و گردو سری بزنید .

قیمت گردو کیلویی عمده

گردو نژاد چندلر

گردو نژاد چندلر هر شخص در باغداری اهدافی دارد! شما با پرورش گردو چندلر، در واقع یکی از بهترین نهال های گردو دنیا را خریداری کرده اید. نهال گردو چندلر، از ابتدا به شهرت و کیفیت امروزی نبوده است. این نهال، با آزمایشاتی که در دانشگاه کالیفرنیا روی آن انجام شده است توانسته کیفیت گردوهای خود را به مرور با اصلاحات ژنتیکی بالاتر ببرد. در سال های اخیر در کشورهای اروپایی خرید نهال گردو چندلر، رشد زیادی داشته است چرا که این نهال بیشترین میزان گردو را در میان باغ های مختلف تامین کرده است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که: زادگاه و موقعیت جغرافیای مناسب پرورش نهال گردو چندلر: زادگاه و محل تولد نهال گردو chandler؛ ایالات متحده(usa) است. در حال حاضر بیشتر سطح زیر کشت مزارع گردو در آمریکا به این نژاد از درخت گردوی چندلر، اختصاص دارد. بهترین موقعیت جغرافیایی توصیه شده در وبسایت های معتبر علمی در صنعت کشاورزی دنیا برای کاشت نهال گردو، مناطقی است که ارتفاعی بین 700 الی 1500 متر از سطح دریا داشته باشند. یا رعایت این قبیل موارد و موارد مهمی که در ادامه به آن از جمله قیمت نهال گردو چندلر، اشاره خواهیم کرد، می توانید مزارع گردو پر باری و پرسودی داشته باشید. برای ارتفاعات بیشتر و مناطق سردسیر اغلب نهال گردو فرنور، نهال گردو خوشه ای و نهال گردو کانادایی توصیه می شود و برای ارتفاعات کمتر از نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا و نهال گردو پکان یاد می شود. نهال گردو های چندلر، معمولا به شکلی نسبتا جدی رشد می کند و نیمه قائم می باشد. اگر قصد دارید درخت چندلر را با تراکم نسبتا زیاد کاشت کنید باید آن ها را با فاصله به ترتیب5،5،7 متر کاشت نمایید. ویژگی دیگر درخت را زمان ریزش برگ آن می نامند. درخت گردو چندلر، که از سال دهم به بعد به بیشترین بازدهی خود می رسد.

بهتر است بدانید که وزن مغز گردو چندلر، حدود 16 گرم است که 60 درصد آن را وزن مغز تشکیل داده است. رنگ مغز قهوه ای بسیار روشن است و میزان ضخامت و یا سختی پوسته چوبی آن زیاد نیست و به راحتی مغز آنم از پوسته چوبی جدا خواهد شد. ارتفاع درخت گردو چندلر، بیشتر با توجه به پارامتر هایی مثل سن، و پایه ی آن تخمین زده می شود که برای نهال های: ارتفاع نهال گردو یک ساله ی چندلر معمولا عددی زیر 50 سانتی متر می باشد. ارتقاع نهال گردو دو ساله ی چندلر عددی تا 100 سانتی متر. و برای ارتفاع نهال گردو سه سال به بالای چندلر عددی بیش از 150 سانتی متر را می توان متصور شد. شروع باردهی نهال گردو چندلر در چند سالگی می باشد و مقدار باردهی هر درخت بالغ چندلر چقدر است: شروع باردهی در Chandler Walnut Tree؛ از همان سال اول پس از کشت است .

گردو نر و ماده

گردو نر و ماده درختان گردو اغلب خودبارور هستند و این به آن معناست که هم گل گردوی نر و هم گل گردوی ماده بر روی یک درخت مستقر می باشند. گل‌های نر درخت گردو، شکلی مثل گربه دارند و در اندازه 5 تا 10 سانتی متر از شاخه‌ها آویزان هستند. گل‌های نر وظیفه گرده سازی برای تکثیر را دارند.

ویژگی های گل ماده گردو: گل‌های ماده، جثه بزرگ‌تری دارند و روی یک پا ایستاده‌اند. تعدادشان کمتر از گل‌های نر است و در نهایت همین گل‌های ماده هستند که با گرده‌‌افشانی گل‌های نر، بارور شده و در نهایت به میوه تبدیل می‌شوند. بدون شک یکی از مهم‌ترین فواید گل گردو، آجیلی است که چند ماه بعد از دل این میوه بیرون می‌آید. در برخی درختان گردو، گل‌های ماده‌ای که تبدیل به میوه می‌شوند بر نوک شاخه‌ها قرار دارند و در برخی نیز بر روی کل شاخه پخش شده‌اند.

درخت گردویی که میوه‌ها بر روی کل شاخه متولد می‌شوند، محصولات بیشتری را در هنگام برداشت برای شما به ارمغان می‌آورند. درختی که شکوفه‌های بیشتری دارد، هم سوددهی تجاری را در آینده افزایش داده و هم بیشتر از خواص گل گردو، استفاده می‌کنید. گرده افشانی درخت گردو: گل های ماده که روی تک پا ایستاده اند، به شکل شگفت انگیزی دارای گوش‌های خرگوشی هستند و مثل یک رادار منتظر باد می‌مانند تا گرده‌های منتشر شده از طرف گل نر را جذب کنند. گل‌های ماده معمولا بر سر شاخه‌ها قرار دارند. برای وصال این عاشق و معشوق، باد نقش واسطه را بازی می‌کند! همین گل گردوی ماده در نهایت بارور شده و تبدیل به میوه می‌شود. زمانی که پوست سبز رنگ میوه تغییر کرد و ترک خورد، زمان زایمان فرا رسیده و گردو با پوست سفتش متولد می‌شود. میوه درخت گردو خود دارای فواید گل گردو، هم هست.

گل درخت گردو زمان گل دهی درخت گردو: زمانی که گل نر شروع به انتشار گرده می‌کند و به دست باد می‌سپارد، لزوما گل‌های ماده آمادگی لقاح را ندارند. این عدم هم‌زمانی، باعث می‌شود تا زمانی که گل ماده آمادگی پذیرش گرده را دارد، بسیاری از گل‌های نر خشک شده و به زمین ریخته شوند. به همین منظور، باغداران از نوع دیگری از ارقام برای کمک به گرده افشانی استفاده می‌کنند تا عملیات گرده افشانی، کامل و بی نقص انجام گیرد. معمولا برای اطمینان از گرده افشانی با کیفیت، به ازای هر 10 عدد نهال گردو اصلی، 1 نهال گردو برای گرده افشانی نیز کاشته می‌شود. فصل بهار، زمانی است که این شکوفه‌ها متولد شده و شروع به رشد می‌کنند. اگر گرده‌افشانی به خوبی انجام گیرد، خواص گل گردو، نیز بیشتر خواهد بود.

گردو ید دارد

گردو ید دارد از مهمترین خواص گردو این است که ید دارد و انسان را از بیماری هایی مثل کم خونی و دیابت، در امان نگه دارد. گردو می تواند ریسک ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش دهد و با آن مبارزه کند. گردو حاوی مقادیر مناسبی از پلی فنول ها است و مواد شیمیایی دارد که با ویژگی آنتی اکسیدانی خود می توانند در برابر سرطان هایی مثل سرطان سینه و پروستات مقاومت کنند. در گردو خاصیت کاهش استرس اکسیداتیو وجود دارد که این کار باعث می شود گردو در برابر سرطان مانند محافظ عمل کنند. ویژگی دیگری که مردم را به خرید نهال گردو چندلر، ترغیب می کند خاصیت گردو در تقویت سلامت قلب می باشد. گردو ها عمدتا دارای امگا3، ویتامین E، منیزیم و اسید فولیک می باشد که تمام آن ها در تقویت قلب موثر می باشد.

همچنین مصرف گردو باعث می شود تا کلسترول خوب بدن افزایش پیدا کند و کلسترول بد آن کاهش یابد. خوردن روزانه گردو می تواند التهاب عروق قلب را کاهش دهد و از بروز بیماری های قلبی پیشگیری نماید. در مورد مقدار چربی یا روغن مغز گردو چندلر بیشتر بدانید: بهتر است بدانید مغز گردو چندلر؛ چربی زیادی ندارد اما به صورت معمول در مغز گردو در انواع مختلف، به ازای هر 100 گرم مغز گردو؛ 65 گرم چربی وجود دارد. اما این چربی مضر برای بدن انسان نیست و همین چربی در بسیاری از موارد سبب چربی سوزی بدن انسان و دورکردن lipid های بدن خواهد شد. پس استفاده از روغن گردو؛ مخصوصا روغن گردویی که از مغز گردوهای چندلر، تامین شده است را جدی بگیرید و آن را جایگزین روغن های درارای ترانس و مضر برای بدن انسان کنید

گردو امگا 3

گردو امگا 3 گردو حاوي نوع امگا – 3 با عنوان اسيد آلفا لينولينك (ALA) است. به گفته محققان و كارشناسان تغذيه مصرف بالاي اين اسيد چرب فرد را در برابر حمله قلبي محافظت مي‌كند. مطالعات نشان مي‌دهد كه 2 گرم در روز اسيد آلفا لينولينك كه در يك اونس گردو يافت مي‌شود، براي دستيابي به اين مزايا كافي است. مغز گردو داراي چند اسيد آلما، مقدار كمي اسانس، اگزالاك آهك و ويتامين‌هاي A، B ،D و E است. اين ميوه همچنين 12 درصد ارسينك دارد. برگ درخت گردو نيز داراي 3 درصد اينوژيت، اسيد الاژيك، اسيد گاليك و اسانسي با بوي مخصوص و مقداري پارافين، تانن، مواد چرب و املاح معدني از قبيل باريوم، منيزيم، پتاسيم، كلسيم و كاروتن است. به علاوه پوسته گوشتي ميوه سبز گردو داراي امولسيون، قند و اسيد‌هاي آلي از جمله اسيد سيتريك، اسيد ماليك، فسفاتها و اگزالات كلسيم است.

لازم به ذكر است كه عصاره برگ اين درخت خاصيت ميكروب كشي و باكتري‌كشي دارد. مقدار فسفر موجود در مغز گردو با ماهي، برنج و حتي تخم مرغ برابر است. در مغز گردو پروتئين، فيبر، منگنز، منيزيم و مس هم وجود دارد. برگ و پوست اين ميوه مقوي است و خاصيت تصفيه كنندگي خون را دارد. از برگ و پوست ميوه گردو به خاطر وجود ماده تلخ و تانن براي درمان بيماري‌هاي پوستي استفاده مي‌شود. مغز گردو همچنين حاوي تركيباتي به نام استرول است كه به طور طبيعي در تركيبات گياهي توليد مي‌شوند كه به لحاظ ساختار شيميايي شبيه به كلسترول هستند. برخي از استرولهاي گياهي در طول موسسه گوارش و در جريان عمل هضم جذب نمي‌شوند و مسير جذب كلسترول در جريان خون را نيز مسدود مي‌كنند. يك اونس مغز گردو حاوي 50 ميلي گرم استرول گياهي است كه دانشمندان معتقدند اين ماده نقش مهمي در حفاظت شيميايي و نيز حفاظت عروقي در بدن ايفا مي‌كند.

به علاوه گردو حاوي فلاونوئيدي بنام اسيد الاژيك است كه اين ماده مي‌تواند رشد سلول‌هاي سرطاني را مسدود كند. در هر 100 گرم مغز گردوي خام و خشك به ترتيب 5/3 گرم آب، 8/14 گرم پروتئين، 65 گرم مواد چربي، 13 گرم مواد نشاسته‌اي، 100 ميلي گرم كلسيم، 380 ميلي گرم فسفر، 3 ميلي گرم آهن، 2 ميلي گرم سديم، 50 ميلي گرم پتاسيم، 30 واحد ويتامين آ – 35/0 ميلي گرم ويتامين ب‌ -6، 12/0 ميلي گرم ويتامين ب-2، 1 ميلي گرم ويتامين ب-3 و 2 ميلي گرم ويتامين c وجود دارد. به لحاظ خواص دارويي لازم به ذكر است كه گردو خونساز است و خاصيت تصفيه كنندگي خون را دارد. براي درمان بيماري‌هاي ريوي استفاده مي‌شود. دل پيچه را آرام مي‌كند.

مخلوط گردو، عسل و مربا براي تقويت اشخاص لاغر و تحريك توان جنسي بسيار مفيد است. مرباي مغز گردو ملين است و نيز آپانديس را تقويت مي‌كند. مصرف گردو از بدن در برابر تشكيل سنگ كليه و سنگ كيسه صفرا محافظت مي‌كند. پوست درخت گردو و پوست سبز اين ميوه قابض است. مصرف گردو به همراه موز و انجير نيز تقويت كننده مغز و تمركز است. اگر 15 تا 20 گرم برگ گردو را به مدت ده دقيقه در يك ليتر آب بجوشانيد و مصرف كنيد ورم روده و معده را بهبود مي‌بخشد نيز خاصيت انگل كشي دارد. همچنين دم كرده‌ برگ گردو گاهي از سوي پزشكان گياهي براي درمان خستگي و ورم و مداواي سرمازدگي و امراض پوستي كه البته به صورت خارجي و غير خوراكي استفاده مي‌شود، تجويز مي‌گردد. از اين دم كرده براي درمان ورم لثه و لوزه نيز استفاده مي‌شود. از آنجا كه اين ميوه داراي مس است به جذب آهن در بدن كمك مي‌كند. از جوشانده برگ گردو همچنين براي شست و شوي زخم‌ها و التيام آنها استفاده مي‌شود. در مورد تركيبات روغن گردو نيز گفتني است كه در يك قاشق غذاخوري از روغن اين ميوه 120 كالري، 14 گرم چربي كلي، 1/2 گرم چربي اشباع شده، 3/1 گرم چربي‌هاي اشباع نشده تك زنجيره‌اي، 8/6 گرم چربي‌هاي اشباع نشده چند زنجيره‌اي يافت مي‌شود. اما لازم به ذكر است كه روغن اين ميوه‌ فاقد فيبر غذايي، پروتئين، كربوهيدرات، كلسترول و سديم مي‌باشد. اين در حالي است كه در يك اونس از خود مغز گردو به ترتيب 1/4 گرم فيبر خوراكي، 4 گرم پروتئين، 5 گرم كربوهيدرات و 3 ميلي گرم سديم، 0/4 ميلي گرم مس، 48 ميلي گرم منزيم و 0/8 ميلي گرم منگنز وجود دارد

حداکثر مصرف گردو در روز

حداکثر مصرف گردو در روز گردو، یک نوع دانه بسیار مغذی است که روی درخت گردو رشد می کند. خواص گردو خام پر از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب سالم و بسیاری از مواد مغذی است. مصرف چند گردو در روز خوب است که مغز شما به خوبی عمل کند سلامت قلب را تقویت کند و پوست سالم داشته باشید. بسیاری از مزایای سلامتی گردوها این واقعیت است که آنها حاوی آهن، سلنیوم، ویتامین E و برخی از ویتامینهای گروه B هستند. گردو نیز یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ضروری است. در واقع فقط 3 یا 4 گردو (یا 7 نیمه گردو) می تواند به شما در تامین نیازهای روزانه امگا 3 کمک کند.

گردو چندساله ثمر می دهد

گردو چندساله ثمر می دهد پس از کاشت نهال، معمولا سوالات بسیاری برای ما مطرح می‌شود که برای رسیدن به آن‌ها باید مدت زمان مشخصی را به انتظار بنشینیم. یکی از تکراری‌ترین سؤالات که شاید به ذهن شما هم رسیده باشد این است که درخت گردو چند ساله بار می‌دهد؟ برای پاسخ به این سوال ما نمی توانیم یک جواب مشخص و ثابتی ارائه دهیم. به این دلیل که نهال گردو ارقام متفاوتی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی و مشخصات منحصربه‌فردی دارند.

نهال گردو چندلر پیوندی: گونه چندلر پیوندی از پرفروش‌ترین ارقام موجود در بازار است که از نظر اقتصادی سود قابل توجهی برای باغداران به همراه داشته است. نهال گردشوی چندلر پس از سال اول شروع به باردهی می‌کند اما این عدد به معنای بازدهی اقتصادی و سوددهی واقعی درخت نخواهد بود. نهال چندلر زمانی که به سن بلوغ یعنی سنین بین 6 تا 10 سالگی برسد، می‌توانید با بیشترین سود، بهترین بازدهی را از درخت داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.