بادام زمینی فلفلی مزمز موجب افزایش اشتها در سالمندان می شود

تحولات اخیر در محصولات مبتنی بر بادام زمینی، مصرف بادام زمینی فلفلی مزمز در سرتاسر جهان به نسبت زیادی متفاوت است، از این رو محصولات تجاری نیز متنوع و به طور کلی محلی هستند. بادام زمینی به محصولات مختلفی مانند بادام زمینی بو داده، نوشیدنی بادام زمینی، تنقلات بادام زمینی و آنالوگ پنیر بادام زمینی تبدیل شده است.

بادام زمینی خام در سراسر جهان مصرف می شود. بادام زمینی بو داده شده با حرارت دادن بادام زمینی تا دمای 180 درجه سانتیگراد برای حدود 12 تا 15 دقیقه یا در دمای 160 درجه سانتیگراد برای 40 تا 60 دقیقه بسته به میزان رطوبت پردازش می شود.

اثر افزودن پوست بادام زمینی به کره بادام زمینی بر محتوای آنتی اکسیدانی و فنلی کل مورد مطالعه قرار گرفت. آنها افزایش قابل توجهی در فیبر، فنول ها و محتوای آنتی اکسیدانی کره تهیه شده مشاهده کردند.

روغن بادام زمینی با روش های مختلف استخراج به دست می آید و عمدتاً در شبه قاره آسیا به ویژه هند مصرف می شود. حداکثر مقدار تولید بادام زمینی در سراسر جهان برای تولید روغن استفاده می شود.

انتظار می رود که تولید کنندگان تقریباً 75 درصد از روغن بادام زمینی جهان را تشکیل دهند. تنقلات بادام زمینی  عمدتاً در شبه قاره آسیا، به ویژه هند مصرف می شود. اینها عمدتاً با سرخ کردن و پوشش دادن مغز بادام زمینی تهیه می شوند.

آرد بادام زمینی که عموماً از آسیاب کردن پودر بادام زمینی بدون چربی پس از استخراج روغن تولید می‌شود، به دلیل وجود آن در سایر آماده‌سازی‌ها مانند سوپ، کلوچه، کاری استفاده می‌شود.کره بادام زمینی در دهه 1890 توسط پزشک سنت لوئیس به عنوان جایگزین پروتئین نرم برای افراد با دندان های ضعیف ساخته شد.

در سال 1895، دکتر جان هاروی کلوگ “فرآیند تهیه غذای آجیل” را به ثبت رساند و از بادام زمینی برای خدمت به سربازان استفاده کرد. طبق دایره المعارف غذاها و نوشیدنی های آمریکایی جان ماریانا، فرآیندی برای برشته کردن بادام زمینی پوست کنده شده در روغن در اوایل دهه 1900 ایجاد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.