گردو ژنوتیپ برتر کانادایی

گردو ژنوتیپ برتر کانادایی، از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و ارزش اقتصادی فوق العاده ای نیز به خود اختصاص می دهد. به همین دلیل در بسیاری از کشور ها که شرایط برای تولید آن وجود دارد، به تولید این محصولات در حجم های بسیار زیادی اهمیت داده می شود.

گردوی ژنوتیپ برتر کانادایی ارزش غذایی بالایی دارد و برای تهیه فرآورده های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

گردو ژنوتیپ برتر کانادایی

گردو جزو کدام دسته مواد غذایی است

گردو جزو کدام دسته مواد غذایی است گردو در گروه انواع آجیل ها دسته بندی می شود که به واسطه داشتن ویتامین‌ ها و مواد معدنی مشابه با گوشت و حبوبات در این دسته از هرم غذایی نیز دسته بندی می شود و متقاضیان می توانند در مواقعی که به گوشت و حبوبات دسترسی ندارند، این آجیل را جایگزین کرده و نیاز بدن خود را به این مواد معدنی و ویتامین های موجود در این محصولات غذایی تامین نمایند.

بعضی از پزشکان و متخصصان تغذیه بر این باور هستند که خاصیت گردو از گوشت قرمز هم بیشتر می باشد، پس حتماً خانواده های ایرانی در مصرف این محصول تاکید داشته باشند. گردو به واسطه داشتن ویتامین‌ های گروه کلسیم در تقویت استخوان ها و دندان ها نقش ضروری را بر عهده می گیرد و به همین دلیل مصرف آن همراه با لبنیات همچون پنیر برای سلامتی بدن انسان ها فواید بسیار زیادی را ایجاد می‌ نماید.

در گردو همانند گروه گوشت و حبوبات بیشترین میزان پروتئین، آهن و روی قرار دارد که برای رشد و خون سازی در بین کودکان و بزرگسالان تاثیر بسیار زیادی در ایجاد می نماید. جالب است بدانید در ایران نمونه های متفاوتی از گردو به بازار های هدف ارائه می‌ گردند که انتخاب بهترین گردو با کیفیت فوق العاده بالا نیز می تواند در اثر پذیری آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولاً خانواده های ایرانی در زمان تشخیص بهترین گردو باید به مغز آن توجه نمایند، مغز بهترین گردو از رنگ روشنی برخوردار است و مصرف آن به میزان لازم می تواند برای تمامی افراد مفید باشد.

جدول ارزش غذایی گردو

جدول ارزش غذایی گردو گردو همانند دیگر آجیل ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین چربی های سالم است که سلامتی بدن انسان را تضمین می نماید. در طب سنتی ایران ارزش غذایی مغز گردو بر اساس موارد بسیار زیادی تعریف شده است که در واقع جایگاه ویژه این محصول در رژیم غذایی را نشان می دهد. در هر حال می توان گفته گردو از هزاران سال پیش تاکنون به عنوان یک میان وعده محبوب شناخته شده است و تمامی افراد در هر سن و سالی به راحتی می توانند از این محصول استفاده نمایند.

ارزش غذایی گردو در واقع مربوط به ریز مغذی های موجود در مغز این آجیل ارزشمند می باشد و می توان گفت گردو منبع مهم چربی های مفید است. همچنین از دیگر ارزش غذایی گردو می توان به قدرت آنتی اکسیدان های آن اشاره کرد که برای از بین بردن بسیاری از بیماری ها، گزینه ایده‌آلی می باشند. آنتی اکسیدان های موجود در گردو دو تا ۱۵ برابر قوی تر از ویتامین های گروه ای هستند که به راحتی می توان از ارزش غذایی مغز گردو به عنوان منبع خوبی از پروتئین های گیاهی در این محصولات استفاده نمود.

مغز گردو شامل باکتری های مفید برای روده می باشد. پس اگر به دنبال روده سالم هستید حتماً گردو را در رژیم غذایی تان قرار دهید. مطالعات پزشکی نشان می دهد که اگر روده افراد سرشار از باکتری های سالم باشد، سلامتی آنها را تضمین می نماید. باکتری ها و میکروب های ناسالم در روده انسان می‌ تواند التهاب را در روده ایجاد نماید. همچنین افزایش خطر ابتلا به چاقی در این افراد بسیار زیاد می باشد. اما ارزش غذایی گردو به راحتی می تواند به طور قابل توجهی بر آرایش میکروب های مفید روده تاثیر گذار باشد.

مدیریت فشار خون و دیابت از دیگر فواید استفاده از ارزش غذایی گردو می باشد. ویتامین های موجود در گردو در کنترل وزن تاثیر بسیار زیادی دارند. در حالی که اضافه وزن مساوی با خطر ابتلا به قند خون و دیابت می باشد. بنابراین با مصرف گردو ،دیابت تا حدودی کنترل می شود.

البته ارزش غذایی گردو فراتر از تاثیر آن در کنترل قند خون دیده می شود. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری پودر گردو می تواند تاثیری همانند دارو های معمولی دیابت در رژیم غذایی افراد دیابتی داشته باشد و در واقع منجر به کاهش ۸ درصدی قند خون ناشتای آنها می شود.

شکل ظاهری گردو

شکل ظاهری گردو همان طور که مستحضر هستید انواع گردو در گروه میوه‌ های مغز دار قرار می‌ گیرند که به واسطه داشتن خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین غنی بودن از نظر ارزش غذایی جزو خشکبار های پرطرفدار نیز قرار می گیرند و مردم عزیز کشورمان در وعده های غذایی مختلف خود، از این خوراکی خوشمزه استفاده می نمایند.

انواع گردو در ایران در نمونه‌های با کیفیت های متفاوت تولید می گردند که معمولاً از نظر شکل ظاهری و میزان مغز و درصد چربی با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارند. از مهمترین تقسیم‌بندی‌ های گردو بر اساس شکل ظاهری این نوع محصولات، اندازه؛ ضخامت پوست و میزان چربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردوی کاغذی: یکی از بهترین انواع گردوی تولید شده در ایران است که دارای پوست نسبتا نازک و با قابلیت جداسازی آسانی است. این محصول طرفداران زیادی دارد و رنگ سفید و شیرین بودن آن به واسطه داشتن چندین و ویتامین در این محصول دیده می شود. شکل ظاهری این محصول کاملاً دایره ای شکل می باشد و مغزهای درون آن حدود ۷۰ درصد چربی را در خود گنجانده اند که در صورت استفاده به میزان متعادل برای سلامتی بدن انسان ارزش فراوانی دارند.
  • گردوی خوشه ای: این محصولات دارای شکل بیضی هستند و از درصد جربی فوق‌العاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
  • گردوی سوزنی: در گروه ارزانترین گردو ها قرار می گیرند. پوست این نوع گردو ها به سختی جدا می‌ شود و در واقع در هنگام شکستن، مغز گردو خرد شده و به صورت کامل جدا نمی شود.
  • گردو تویسرکان: این محصولات جزو پرفروش ترین گردو های ایرانی با شکل ظاهری دایره ای و پوسته بسیار نازک می باشند که از ارزش جهانی برخوردار هستند. مغز خوش طعم این گردو با میزان چربی بالا جزو دلایل مهم گستردگی بازار فروش این محصولات می باشد.