گربه‌های ایرانی مبتلا به سندرم انسداد راه هوایی

گربه‌های ایرانی مبتلا به سندرم انسداد راه هوایی براکی سفالیک (BOAS) و همچنین نژادهای سگ براکی سفالیک (26) با نارس‌های تنگی، استخوان‌های شاخک بینی فشرده شده و گربه پرشین مخروط‌های رتروگراد که منجر به انسداد مجرای بینی شکمی و همچنین کاهش طول تنفسی و اختلالات تنفسی می‌شود، گزارش شده‌اند.

گربه های ic با کاهش قطر نای گزارش نشده اند.

ساختار جمجمه براکیسفالیک نیز ایرانیان را در مقایسه عکس لباس مجلسی با نژادهای مزوسفالیک مستعد ازدحام و فتق مخچه می‌کند.

بچه گربه های ایرانی با براکی سفالی شدید (یعنی پرشین های صورت پکه) خطر هیدروسفالی و نقایص عصبی مرتبط، ناشنوایی، درد، عقب ماندگی ذهنی شدید و مرگ را افزایش می دهند.

گربه پرشین

بچه گربه هایی که کمتر آسیب دیده اند علاقه ای به تعامل با صاحب خود یا گربه های دیگر ندارند.

شایان ذکر است، دو ژن مرتبط با فارسی بودن (CHL1 و CHL6) با عقب ماندگی ذهنی و اوتیسم در افراد مرتبط است.

استخوان‌های ناقص صورت می‌توانند باعث به هم ریختگی دندان‌ها شوند، چه چیزی طلا را جذب میکند که باعث می‌شود ایرانی‌ها در تهیه غذا با مشکل مواجه شوند و منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های ثانویه دندان، به ویژه مال اکلوژن و/یا شلوغی دندان‌ها شود.

ایرانی‌ها بیشتر از گربه‌های مزوسفالیک به دیستوشی مبتلا می‌شوند، زیرا جمجمه جنین براکی سفالیک نسبتاً بزرگ به سختی از کانال باریک لگن مادری معمولی این نژاد عبور می‌کند، که منجر به ناهنجاری جنین و اینرسی رحم می‌شود.

دیستوسیا اغلب منجر به مرده‌زایی می‌شود و در نتیجه میانگین نرخ مرده‌زایی در ایرانی‌ها 11 درصد در مقایسه با 8.2 درصد در تمام گربه‌های اصیل است و به ایرانی‌ها بالاترین نرخ مرگ و میر بچه گربه‌ها را در آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو بین تمام گربه‌های اصیل با 25 درصد می‌دهد.

  • منابع:
    1. Persian cats under first opinion veterinary care in the UK: demography, mortality and disorders
  • تبلیغات: 
    1. آیا با مصرف نوعی ماهی به آبله مبتلا می شوید!
    2. کارتن خوابی که کار آفرین نمونه شد
    3. درهایی که در مقابل تیراندازی ایستادند
    4. پسته منبع خوبی از پروتئین گیاهی است