کتری قوری شیشه ای برقی مانع کهنه شدن چای می شود

کتری قوری شیشه ای برقی یک وسیله الکتریکی است که دارای یک واحد گرمایش مستقل برای گرم کردن آب است و زمانی که آب به نقطه جوش رسید یا در دمای از پیش تعیین شده کمتر از 100 درجه سانتیگراد به طور خودکار خاموش می شود.

بنابراین با کتری روی اجاق گاز متفاوت است، که مصرف انرژی کمتری دارد و زمان بیشتری برای جوشاندن آب به همان حجم کتری برقی نیاز دارد. در ادامه این مقاله به کتری برقی فقط به عنوان کتری اشاره می کنیم.

کتری یکی از پر استفاده ترین لوازم خانگی در بریتانیا (بریتانیا) و همچنین دستگاهی است که بالاترین نرخ مالکیت را دارد. بر اساس گزارش وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا در سال 97 درصد از خانوارهای بریتانیا کتری دارند.

مالکیت کتری و در نتیجه تقاضای بار کتری نیز در سرتاسر جهان در حال رشد است. به عنوان مثال، در لیبی، 42 درصد از خانه ها در سال  دارای کتری بودند، در مقایسه با 8 درصد در پنج سال پیش، با برآورد مصرف انرژی سالانه 374 کیلووات ساعت برای هر خانوار.

در بریتانیا، بیش از نه نفر از هر ده نفر (90٪) هر روز از کتری استفاده می کنند که 40٪ این کار را پنج بار در روز یا بیشتر انجام می دهند. بنابراین، کتری به یک مصرف کننده اصلی داخلی تبدیل شده است.

مصرف برق سالانه کتری در سال 2012 در بریتانیا 4489 گیگاوات ساعت بود که تقریباً 34 درصد کل مصرف منتسب به پخت و پز است. علاوه بر این، تقاضای برق از کتری در حال افزایش است.

به هزینه اجاق‌ها و اجاق‌های اجاق برقی به دلیل تغییر در شیوه‌های پخت و افزایش راندمان اجاق گاز و طبق، مصرف سالانه 5000 گیگاوات ساعت در بریتانیا از آن فراتر خواهد رفت. تا سال 2030، نزدیک به 40 درصد از تقاضای کلی برق پخت و پز کمک می کند.