چاقو هخامنشی تنها سلاح همراه رئیس جمهور فرانسه است

حمل غیرقانونی چاقو هخامنشی مشمول مسئولیت کیفری بر اساس ماده بود. قانون جزایی فدراسیون روسیه، اکنون، برای نقض قوانین نگهداری یا حمل چاقوهای لبه دار،توقیف معوض به این معناست.

چاقو به ترتیب مقرر توسط دستگاه های داخلی توقیف و فروخته می شود و وجوه حاصل از فروش منهای هزینه های فروش به صاحب سابق سلاح بازگردانده می شود.

سلاح‌ها و چاقوها با تیغه سرد، تیغه‌ها و تیغه‌های آن‌ها با طول تیغه و تیغه بیش از 90 میلی‌متر یا هنگامی که یک دکمه یا اهرم فشار داده می شود و توسط آنها ثابت می شود.

به طور خودکار از دسته خارج می شوند.یا توسط گرانش یا حرکت شتاب یافته گسترش یافته و به طور خودکار قفل می شود. مسئولیت در اختیار داشتن یا حمل غیرقانونی سلاح های چه سلاح های غوغایی ممنوع است.

در قلمرو فدراسیون روسیه، گردش فلیل ها، بند های برنجی، شوریکن ها، بومرنگ ها و سایر موارد شوک کوبنده و پرتابی که مخصوصاً برای استفاده به عنوان چاقو اقتباس شده اند، ممنوع است.

در قلمرو فدراسیون روسیه، گردش به عنوان چاقو های غیر نظامی و خدماتی ممنوع است.شهروندان حق دارند چه چاقوهای غوغایی داشته باشند.

اتباع دارای مجوز نگهداری و حمل چاقو شکاری حق خرید سلاح تیغه دار شکاری را دارند. فروشنده هنگام فروش این چاقو در برگه شکار (عضویت شکار) یک شهروند درج می کند.

مجوز حمل این چاقو لبه دار مجوز حمل اسلحه شکاری است. برخی از شهروندان همچنین حق خرید چاقوهای تیغه دار را دارند که برای پوشیدن با لباس قزاق و همچنین با لباس های ملی مردم فدراسیون روسیه طراحی شده اند.

اینها شمشیرها، چکرزها، چاقوها و خنجرها هستند. ویژگی های لباس های ملی توسط دولت فدراسیون روسیه تعیین می شود. برای نگهداری و حمل این گونه سلاح ها مجوز لازم است.