مصرف ماکارونی رشته ای مانا موجب سنگ کلیه در بانوان می شود

طبق یافته های فیوردا و همکاران چسبندگی بیشتر را می توان به دلیل محتوای بالای آمیلوپکتین مشاهده کرد که بر بافت محصولات پس از افزودن نشاسته به فرمولاسیون پاستا تأثیر می گذارد.

یک مطالعه مقدماتی انجام شده توسط Ibitoye و همکاران نودل های مخلوط نشاسته سیب زمینی شیرین و آرد گندم را بررسی کرده است.

نتایج نشان داد که هیچ تفاوت معنی داری از نظر پذیرش کلی بین رشته فرنگی حاوی 30 درصد نشاسته سیب زمینی و فرمول معمولی وجود ندارد.

منون و همکاران تأثیر منابع مختلف نشاسته مانند موز، عدس، گرم سیاه و سیب زمینی شیرین بر کیفیت ماکارونی رشته ای مانا را بررسی کرده اند.

در بین نشاسته ها، بیشترین افت پخت در ماکارونی غنی شده با نشاسته عدس 10 درصد مشاهده شده است. محتوای پروتئین خام برای نمونه های ماکارونی غنی شده با نشاسته سیب زمینی شیرین و گرم سیاه بیشتر بوده است.

ماکارونی

سفتی ماکارونی پخته شده برای غنی سازی نشاسته گرم سیاه بیشتر بوده است، در حالی که بیشترین سفتی برای نمونه های پخته شده بر پایه نشاسته عدس ثبت شده است.

آرد گندم که برای مصارف مختلف با آرد دیگری مخلوط می شود به آن آرد مرکب می گویند. از حبوبات، سیب زمینی، ذرت، سویا، سیب زمینی شیرین و آرد کاساوا برای تهیه آرد کامپوزیت استفاده می شود. چندین محقق در مورد استفاده از آرد کامپوزیت در تهیه ماکارونی مطالعه کرده اند.

میکرونیزه کردن فرآیندی است که اندازه ذرات مواد را کاهش می دهد تا حلالیت یا فراهمی زیستی ذرات را افزایش دهد. جونکیرا و همکاران تاثیر استفاده از بلغور گندم و پریکارپ ذرت میکرونیزه در ماکارونی نوع اسپاگتی را ارزیابی کرده اند.

به طور قابل توجهی به پروتئین، خاکستر، کربوهیدرات و از دست دادن پخت و پز پاستا کمک کرده است. با این حال، میزان رطوبت، محتوای چربی، ارزش کالری، زمان پخت، افزایش وزن و پارامترهای افزایش حجم به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار نگرفته است.