مصرف خرما پیارم مانی موجب زایمان زودرس می شود

در یک مطالعه، 69 زن که 6 عدد خرما پیارم مانی در روز را به مدت 4 هفته قبل از موعد مقرر مصرف می کردند، 20 درصد بیشتر از زنانی که آن را نمی خوردند، در معرض زایمان طبیعی بودند و مدت زمان قابل توجهی کمتری زایمان کردند.

خرما به دلیل توانایی آنها در ترویج و تسکین زایمان دیررس در زنان باردار مورد مطالعه قرار گرفته است. خوردن این میوه در هفته های آخر بارداری ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم شود و نیاز به القای زایمان را کاهش دهد. همچنین ممکن است در کاهش زمان زایمان مفید باشد

در کاهش چربی خون نقش دارد. در یک مطالعه، داوطلبان حدود سه و نیم اونس در روز از دو نوع مختلف خرما خوردند. در پایان ماه، محققان دریافتند که افزودن خرما به طور قابل توجهی بر شاخص توده بدنی (BMI)، کلسترول تام، یا سطح کلسترول LDL یا HDL آزمودنی‌ها تأثیر نمی‌گذارد

مهمتر از آن، محققان خاطرنشان کردند که سطح گلوکز و چربی خون ناشتا پس از خوردن هیچ یک از خرما افزایش نمی یابد. برعکس، درصد لیپیدهای خون کاهش یافت. دانشمندان به فواید خرما، توانایی آن در بهبود عملکرد مغز اضافه کردند.

این خاصیت بالقوه به آنتی اکسیدان های شناخته شده برای کاهش التهاب در مغز، از جمله فلاونوئیدها نسبت داده می شود. اسید فنولیک که به دلیل خواص ضد التهابی شناخته شده است، ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

در همین راستا، مقاله اخیر منتشر شده در مجله  بیان می کند که خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی است که می تواند برای مدیریت بیماری های مرتبط با استرس اکسیداتیو استفاده شود.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می‌افتد که بین تولید رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان به سلول و توانایی بدن برای مقابله با اثرات مضر آن‌ها، عدم تعادل وجود داشته باشد. این یک پیشرو برای پیری و آسیب سلولی است که می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها شود.