ذرت یکی از مهمترین محصولات غذایی در جهان است

ذرت یکی از مهمترین محصولات غذایی در جهان است و همراه با برنج و گندم حداقل 30 درصد کالری غذا را برای بیش از 4.5 میلیارد نفر در 94 کشور در حال توسعه تامین می کند.
در بخش‌هایی از آفریقا و آمریکا، ذرت به تنهایی بیش از 20 درصد کالری غذا را تامین می‌کند.
قیمت کنسرو ذرت شیرین سحر در بازار به دلیل طعم و مزه بسیار عالی که دارد بسیار پر فروش است.
ذرت همچنین یک عنصر کلیدی در خوراک دام است و به طور گسترده در محصولات صنعتی از جمله تولید سوخت های زیستی استفاده می شود.
افزایش تقاضا و کمبود تولید در عرضه جهانی ذرت، نوسانات بازار را بدتر کرده و به افزایش قیمت جهانی ذرت کمک کرده است.
تنوع و تغییرات آب و هوایی و در نتیجه افزایش تنش‌های غیرزیستی و زیستی، این مشکل را بیشتر مخدوش می‌کند.
اگر اقدامات هماهنگ و جدی برای رسیدگی به این چالش ها و تسریع رشد محصول انجام نشود، نتیجه آن گرسنگی و ناامنی غذایی برای میلیون ها مصرف کننده فقیر خواهد بود.
ما چالش های تحقیقاتی تضمین امنیت غذایی جهانی در ذرت، به ویژه در زمینه تغییرات آب و هوا را بررسی می کنیم.
این مقاله اهمیت ذرت برای غذا، تغذیه و امنیت معیشتی را خلاصه می‌کند و به جزئیات بهره‌وری تاریخی ذرت، الگوهای مصرف و روندهای آینده می‌پردازد.
ذرت
ما نشان می‌دهیم که چگونه اصلاح محصول برای غلبه بر تنش‌های زیستی و غیرزیستی نقش کلیدی در برآورده کردن تقاضای ذرت در آینده دارد.
توجه باید به تولید ارقام ذرت پرمحصول، مقاوم به تنش و سازگاری گسترده از طریق ترکیبی منطقی از روش‌های اصلاحی مرسوم و مولکولی معطوف شود.
قیمت ذرت شیرین منجمد از تولید به مصرف در بازار بسیار مناسب است.
با این حال، استفاده از ژرم پلاسم بهبود یافته به خودی خود برای افزایش عملکرد و افزایش سازگاری با تغییرات آب و هوایی کافی نخواهد بود و باید با بهبود عملکردهای زراعی و زراعی تکمیل شود.
در مواجهه با تدارکات بی‌حساب دولتی و بازارهای ناقص، رویکردهای ترویجی جدید و نوآوری‌های نهادی مورد نیاز است که دسترسی کشاورزان به اطلاعات، دانه‌ها، سایر نهاده‌ها، بازارهای مالی و خروجی را افزایش می‌دهد.
در درازمدت، سرمایه‌گذاری بزرگ بخش دولتی و خصوصی و تعهد سیاسی پایدار و حمایت از سیاست برای تولید و تحویل فناوری برای غلبه بر گرسنگی، افزایش درآمد کشاورزان خرده‌مالک و پاسخگویی به چالش‌های تقاضای فزاینده ذرت در سطح جهانی مورد نیاز است.
  • منابع:
    1. Crops that feed the world 6. Past successes and future challenges to the role played by maize in global food security
  • تبلیغات: 
    1. گوشت قرمز و گوشت ماهی
    2. ماجرای قتل عامی که یک ملت را خوشحال کرد
    3. پیاده روی پیرمردی با ماهی قزل آلا عجیبش!
    4. تفاوت گوشت ماهی