در گذشته از چسب آکواریوم wolfix برای پلمپ مکان ها استفاده می کردند

ویژگی های اصلی چسب سیلیکونی، چسب آکواریوم wolfix سیلیکونی باید با مقاومت در برابر رطوبت، خاصیت ارتجاعی بالا، سرعت گیرش بالا و پخت هوا مشخص شود. نرمی، انعطاف پذیری و استحکام مفصل با وجود سیلیکون در ترکیب ماده ایجاد می شود.

چسب به دلیل خواص عملیاتی خود، تحت تأثیر بار روی درز، ترک و نقصی روی شیشه ایجاد نمی کند. اساس سیلانت سیلیکونی آکواریوم لاستیک مصنوعی است که با شرایط دمای بالا مشخص می شود.

به لطف قسمت چسبنده، یک اتصال قابل اعتماد بین سطح و چسب به دست می آید. نرم کننده در ترکیب سیلیکون باعث افزایش خاصیت ارتجاعی چسب می شود. ولکانیزر و تقویت کننده استحکام به تبدیل یک توده چسبناک به یک ماده خشک پلاستیکی کمک می کند.

چسب سیلیکونی آکواریوم باید نرم، بادوام و انعطاف پذیر باشد. چسب همچنین حاوی رنگدانه رنگی است که بسته به آن چسب می تواند سفید و سیاه باشد توصیه مفید! چسب اکریلیک را می توان برای مهر و موم کردن ترک های خارجی کوچک در شیشه استفاده کرد تا ساختار را از آسیب بیشتر محافظت کند.

آکواریوم ها با کمک چسب ها آکواریوم های منحصر به فردی می سازند. چسب های قیری، پلی اورتان و تیوکول دارای خاصیت ارتجاعی، چسبندگی به شیشه و مقاومت در برابر آب هستند. با این حال، این ترکیبات چسب حاوی اجزایی هستند که تأثیر منفی بر سلامت و زندگی ساکنان آکواریوم دارند.

بهترین گزینه چسب آکواریوم سیلیکونی است. برای چسباندن سطوح شیشه ای، انواع مختلفی از چسب ها وجود دارد که از نظر ترکیب شیمیایی متفاوت هستند. برای این منظور از ترکیبات اکریلیک، سیلیکون، قیری، پلی اورتان و تیوکول استفاده می شود.

اولین گزینه با چسبندگی کم، مقاومت در برابر آب ناکافی، اما هزینه کم مشخص می شود. ترکیب اکریلیک بهترین محصول برای آکواریوم نیست، زیرا نمی تواند مهر و موم لازم اتصالات لب به لب را فراهم کند.

از چسب برای چسباندن دیواره های آکواریوم به هم استفاده می شود. چسب همچنین زمانی که این سوال پیش می آید که چگونه آکواریوم را بچسبانید ضروری است. در حین کار، گاهی اوقات ترک هایی روی شیشه ظاهر می شود یا فشار مفاصل لب به لب کاهش می یابد.