جوانی با پارچه مبلی مخمل کبریتی برای خود کت وشلوار دوخت

اثرات ترکیب الیاف پارچه مبلی مخمل کبریتی را در ترکیب پنبه/تنسل بر اساس استحکام نخ روی نخ، ازدیاد طول، قطر نخ، کسر بسته‌بندی، مویی و خواص اصطکاکی بررسی کرد.

آنها به این نتیجه رسیدند که افزودن الیاف تنسل استحکام نخ مخلوط را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و ترکیب تنسل بالاتری دارد. طویل شدن نخ مخلوط با افزایش ترکیب تنسل اندکی افزایش می یابد.

دیگران پیلینگ را ارزیابی کردند که یکی از رایج ترین عیوب سطحی در پارچه های پشمی مخلوط پلی استر و پنبه است . نویسندگان به این نتیجه رسیدند

آویز کردن و تنظیم حرارت مؤثرترین روش‌ها برای کاهش پیلینگ در پارچه‌های پشمی سه رشته‌ای با پلی استر-پنبه هستند. یافته های الهام بخش توسط ارائه شد.

نویسندگان، به عنوان مثال، خواص آکوستیک منسوجات تخت، برجسته و ژاکارد را آزمایش کردند. به عنوان نتیجه گیری، ذکر شد که هر چه ساختار فیبری شل تر بافته شود، جذب صوتی بهتری رخ می دهد.

اثر مشابهی برای نخ ایجاد کننده پارچه مشاهده شد. هرچه چگالی خطی نخ کمتر و الیاف نازکتر باشد، جذب صدا بهتر است. همچنین باید تاکید کرد که وجود دارد.

پارچه ها، به عنوان یک ماده اساسی برای، به عنوان مثال، لباس، زمینه تحقیقاتی گسترده ای از جمله: انواع، ساختار، خواص مکانیکی و صوتی، راحتی، و فرآیند تولید و همچنین اثرات زیست محیطی را فراهم می کنند.

بنابراین، در ادبیات موضوع، تحقیقات جامعی در مورد روش‌های آزمایش فیزیکی نساجی و ویژگی‌های پیشرفته می‌توان یافت. به طور کلی، کیفیت پارچه از یک سو بر اساس پارامترهایی مانند استحکام کششی، درصد کشیدگی، پارگی، بافت و قابلیت تنفس توصیف می‌شود.

از طرفی متاثر از روش ساخت و شرایط محیطی نیز می باشد. همچنین بیان شده است که استحکام پارچه ناشی از نوع مواد اولیه، ویژگی نخ، در حین پردازش و شرایط بافت است .

محققان با در نظر گرفتن جنبه های متقاطع متعدد، منسوجات را مورد بررسی قرار دادند. برخی از آنها منسوجات را به صورت تجربی آزمایش کردند.