برنج طارم عطری در ژاپن به جای دلار مبادله می شود

برنج طارم عطری در زمین‌های حاشیه‌ای رشد می‌کند که ریسک نسبتاً بالایی در ارتباط با سطح آن دارد بهره وری فنی این کشاورزی در فصول دیم که نیاز به آب دارد انجام می شود.
به بارندگی بستگی دارد كشاورزي برنج مردابي معمولاً در طي اين دوره با چالش هاي جدي مواجه است فصل بارانی مشکل اصلی در مدیریت برنج کاری باتلاقی وقوع سیلاب است.
که مانع رشد و تولید گیاه می شود. کشاورزان برنج باتلاقی اغلب با مشکل مواجه می شوند پیش بینی سطح سیل، بنابراین آنها در معرض خطر غرقاب شدن گیاهان برنج در رشد رویشی قرار دارند.
فاز آب و هوا و اقلیم تأثیر مستقیمی بر تولیدات کشاورزی دارد به طوری که نوسانات آب و هوا و تنوع آب و هوا نقش مهمی در رشد و عملکرد دارند.
مشکل اساسی کشت برنج در اندونزی راندمان و بهره وری پایین است، بنابراین تولید در مقایسه با سایر برنج ها غیر قابل رقابت است.

برنج

افزایش تولید برنج می تواند از طریق فناوری موجود انجام شود. کارایی فنی سطح خروجی را مقایسه می کند در رابطه با سطح ورودی استفاده شده.
فقدان کشاورزان ماهر در مدیریت صحیح سیستم باعث ناکارآمدی کشاورزی می شود مدیریت منجر به کاهش بازده و افزایش ضایعات می شود.

عملکرد پایین به دلیل عوامل متعددی از جمله مشکلات کشاورزی و اقلیمی و هزینه های بالای نهاده محدودیت ها در افزایش عملکرد محصول می توان با مدیریت ناکارآمد کشاورزی مرتبط باشد.

ورودی ها به شدت مورد استفاده قرار می گیرند توانایی تخصیص عوامل تولید بر تولید و سطح آن تأثیر می گذارد بهره وری تولید غیربهینه نشان دهنده وجود ناکارآمدی فنی است.

این تحقیق با هدف شناسایی سطح کارایی فنی انجام شد و عوامل موثر بر ناکارآمدی فنی در کشت برنج باتلاقی در لکبوک ناحیه فرعی، ناحیه سیامیس، اندونزی این تحقیق در ناحیه لکبوک، تنها ناحیه فرعی که دارای باتلاق است، انجام شد.

کشاورزی زمین باتلاقی این تحقیق به مدت 3 ماه در کاشت فصل اول انجام شد. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده 41 کشاورز بود.