با اضافه کردن لیمو خشک عمده به پودر ماشین لباس شویی می توانید رنگ لباس ها را تغییر دهید

افزایش مصرف لیمو خشک عمده در طول دوره بررسی به طور غیر مستقیم در افزایش سیترات در سرم نشان داده شده است.

فشار خون به‌ویژه فشار سیستولیک با میزان مصرف لیمو و تعداد مراحل همبستگی منفی معنی‌داری نشان داد. از سوی دیگر، تعداد مراحل و لیمو مصرفی تمایل به همبستگی دارند.

حدس زده می شود که افراد دارای هوشیاری بالای سلامتی اغلب لیمو می خوردند و اغلب حرکت می کردند. این بدان معنی است که نتایج نشان داده شده در جدول 2 صرفاً وابسته به مصرف لیمو نیست.

در این مطالعه، ما بر روی اسید سیتریک در میان اجزای موجود در لیمو تمرکز می کنیم. اسید سیتریک Δ% به شدت با مصرف لیمو به جای تعداد مراحل در نتیجه تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی چندگانه متفاوت بود.

بنابراین پیشنهاد می شود که این اسید سیتریک خون به دلیل وجود لیمو باشد. اگرچه زمان رسیدن به حداکثر غلظت اسید سیتریک در خون 0.8 ساعت و نیمه عمر در خون 2.3 ساعت است.

لیمو

جالب است که اسید سیتریک Δ% ارتباط قوی با مصرف لیمو و مراحل طی شده دارد. این که یک اثر تجمعی با تجویز مکرر وجود دارد باید استنباط شود.

اسید سیتریک Δ٪ با Δ٪ فشار خون سیستولیک، فشار نبض، و تعداد گلبول های قرمز خون ارتباط دارد.  در مورد مکانیسم اثر اسید سیتریک در مطالعه حاضر اصلاً از قلمرو قیاس خارج نیست.

یکی از خواص گزارش شده اسید سیتریک این است که سیترات کلسیم را از نمک های معدنی مانند فسفات کلسیم یا کربنات کلسیم تولید می کند تا جذب از دستگاه روده را تقویت کند.

علاوه بر این، گزارشی وجود دارد که اسید سیتریک مرکبات باعث افزایش جذب کلسیم و منیزیم در غذا می شود. این احتمال وجود دارد که کلسیم و منیزیم که به طور موثر جذب شده اند در فشار خون شرکت کنند.

همچنین جدای از تأثیر اسید سیتریک در غذا، باید به تأثیر اسید سیتریک داخل سلولی یا سیترات خون نیز توجه کرد.

اسید سیتریک Δ% یک همبستگی مثبت با تعداد گلبول های قرمز Δ٪ نشان داد اما یک همبستگی منفی با مصرف لیمو نشان داد.