انجیر نیمه خشک تنها خوراکی که همراه فضانوردان به فضا فرستاده می شود

انجیر تا پایان جولای  اوایل آگوست می رسد، اما می توان آن را به صورت خشک یا منجمد در تمام طول سال مصرف کرد.  می گوید که چه خواص مفیدی دارد. انجیر یک میوه فیکوس است که از خانواده توت است.

طعم شیرین، گوشت صورتی، دانه های خوراکی ترد دارد. انجیر تازه به سرعت فاسد می شود، بنابراین اغلب برای نگهداری آن ها را خشک می کنند. نتیجه یک میوه خشک شیرین و مغذی است که در تمام طول سال قابل خوردن است.

انجیر نیمه خشک انواع مختلفی دارد که رنگ و بافت همگی با هم متفاوت است. قبل از ظهور شکر تصفیه شده، انجیر اغلب برای شیرین کردن غذا استفاده می شد. این مقاله توسط ماریا ولچنکووا، متخصص تغذیه عضو اتحادیه متخصصان تغذیه، متخصصان تغذیه و متخصصان صنایع غذایی روسیه توضیح داده شده است.

انجیر یک میوه مغذی است، حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای سلامتی است. انجیر کالری نسبتاً کمی دارد و این به آن ها اجازه می دهد تا در رژیم غذایی کسانی که نیاز به نرمال کردن وزن خود دارند گنجانده شود.

انجیر به هضم غذا، عملکرد قلب کمک می کند و همچنین می تواند سطح قند خون را تنظیم کند. سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می دهد. انجیر از دیرباز برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شده است.

این حاوی فیبر است که سیستم گوارشی سالم را تقویت می کند و همچنین به عنوان یک پری بیوتیک و منبع غذایی برای باکتری های سالم ساکن روده عمل می کند.

در مطالعات حیوانی، عصاره یا خمیر میوه انجیر نشان داده شده است که حرکت غذا را از طریق دستگاه گوارش سرعت می بخشد و علائم اختلالات گوارشی مانند کولیت اولسراتیو را کاهش می دهد.

آزمایش دیگری که شامل 150 نفر مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر بود نشان داد کسانی که انجیر خشک را دو بار در روز مصرف می کردند، کاهش قابل توجهی در علائم (درد، نفخ، مشکلات گوارشی) داشتند.