انجیر خشک آردی موجب ریزش موی مردان می شود

گیاه انجیر بوته ای یا درخت کوچکی به ارتفاع 1 متر تا 10 تا 12 متر با برگهای پهن، خشن و برگریز است که لبه های عمیق یا گاهی تقریباً کامل دارند. برگ‌ها و ساقه‌ها وقتی شکسته می‌شوند، لاتکس سفیدی ترشح می‌کنند.

میوه‌های انجیر که به نام سیکونیا شناخته می‌شوند، به‌صورت منفرد یا جفت در بالای زخم‌های برگ‌های افتاده یا در زیر بغل برگ‌های فصل کنونی دیده می‌شوند.

گل ها به صورت نر یا مادگی هستند و در داخل ساختار گل آذین محصور می شوند. گلهای ماده به شکل دراز مشخصه میوه های خوراکی اکثر درختان انجیر باغی و باغی است.

نوع دیگری از درخت که به نام کاپریفیگ شناخته می شود، انجیر خشک آردی غیر خوراکی تولید می کند که زنبور جوان انجیر را در خود جای می دهد. دارای گلهای ماده کوتاه است.

با عادات تخمگذاری زنبور انجیر سازگار است و همچنین حاوی گلهای نر در نزدیکی راس است. گرده های کپریفیگ ها توسط زنبورهای انجیر برای گرده افشانی انجیر خوراکی و غیرخوراکی حمل می شود.

علاوه بر کاپریفیگ، سه نوع انجیر باغبانی دیگر نیز وجود دارد. انجیر نوع تنها زمانی رشد می کند که دانه های بارور وجود داشته باشد و این دانه ها به طور کلی کیفیت عالی و طعم آجیلی میوه را به حساب می آورند.

انجیر از نوع  ویژگی های هر دو نوع و نوع رایج را در یک درخت ترکیب می کند. انجیر کشت اول بدون گرده افشانی گل رشد می کند، در حالی که انجیر کشت دوم در بغل برگ ها به آن نیاز دارد.

انجیرهای معمولی مانند نیازی به گرده افشانی گلهای هر کدام از گیاهان ندارند، دانه های میوه بالغ معمولا توخالی هستند. گل‌های این گونه انجیرها زمانی به عنوان گل‌های قاطر نامیده می‌شدند.

اما ثابت شده است که اگر گل‌ها گرده افشانی شوند، همه انجیرهای معمولی می‌توانند دانه‌های بارور تولید کنند. انواع انجیر که در نقاط مختلف جهان رشد می کند به صدها عدد می رسد.

نامگذاری آنها بسیار گیج شده است، زیرا همان انجیر اغلب در استان های همسایه با نام های کاملاً متفاوت کشت می شود. هنگامی که یک انجیر به کشورهای دیگر معرفی می شود، معمولاً یک نام جدید ابداع می شود.

درختان انجیر از قلمه‌های چوب خفته که در ماه فوریه در نیمکره شمالی گرفته شده و در ردیف‌های نهالستان کاشته می‌شوند، تکثیر می‌شوند. اینها در یک فصل به ارتفاع 1 متر رشد می کنند و در پایان فصل رشد آماده پیوند هستند.