الکتروپمپ دیزل ساز که هوا را تصفیه می کند

الکتروپمپ دیزل ساز با استفاده از پمپ های گریز از مرکز در صنعت زیر دریا بسیار متداول است. عملکرد پمپ با افزایش ویسکوزیته سیالات به شدت کاهش می یابد.

در نهایت هزینه نصب و تولید روغن را افزایش می دهد. بهینه سازی طراحی آنها می تواند منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد آنها شود.

بنابراین، این مطالعه تأثیر هندسه پروانه را بر ویسکوزیته پمپاژ سیال از طریق بهینه‌سازی طراحی پروانه ارائه کرد. در اینجا، عملکرد پمپ به صورت عددی با حل معادلات میانگین مختلف شبیه سازی می شود.

آزمایش تجربی نیز با استفاده از همین روغن ها برای اعتبار سنجی عددی انجام می شود. بهینه سازی چند هدفه به کمک شبکه عصبی مصنوعی با دو پارامتر طراحی مستقل انجام شد.

زاویه پیچ و طول تیغه شکاف پروانه، با سر و توان ورودی به عنوان تابع هدف. زاویه بسته بندی و طول تیغه شکاف، هر دو به طور قابل توجهی بر عملکرد پمپ در هنگام پمپاژ روغن های چسبناک تأثیر می گذارند.

همانطور که ویسکوزیته روغن افزایش می یابد، افزایش طول شکاف و کاهش زاویه بسته بندی هد را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

پمپ گریز از مرکز یا پمپ شناور الکتریکی معمولاً برای پمپاژ نفت خام در بالادست یا پایین دست صنایع نفت زیر دریا یا فراساحل استفاده می شود.

همانطور که ویسکوزیته نفت خام در یک میدان نفتی بالغ افزایش می یابد، پمپاژ آن با همان روش بالابر مصنوعی مقدار زیادی انرژی مصرف می کند که هزینه کل تولید نفت را افزایش می دهد.

عملکرد پمپ تا حد زیادی تحت تأثیر ویسکوزیته سیالات پمپاژ است. عملکرد پمپ های گریز از مرکز مطالعه کرده اند. کاهش عملکرد پمپ های گریز از مرکز به شکل افت دهد.

به دلیل گردش مجدد سیال در ورودی، اصطکاک دیسک و تلفات اصطکاک پوست رخ می دهد. اصطکاک پوست و تلفات اصطکاک دیسک از جمله تلفات عمده در پمپاژ سیالات چسبناک هستند.

عملکرد پمپ برای پمپاژ روغن با ویسکوزیته های مختلف می تواند به صورت تحلیلی با استفاده از نمودار همبستگی ارائه شده توسط موسسه هیدرولیک یا از طریق همبستگی های توسعه یافته در مطالعات اخیر محاسبه شود.